جمعی از خبرنگاران شهرستان میانه در نامه ای سرگشاده به حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ضمن اعتراض به عملکرد ناصواب اداره اوقاف این شهرستان خواستار رسیدگی و نظارت بیشتر به عملکرد این نهاد شدند.

به گزارش میانه نیوز، جمعی از خبرنگاران شهرستان میانه در نامه ای سرگشاده به حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ضمن اعتراض به عملکرد ناصواب اداره اوقاف این شهرستان خواستار رسیدگی و نظارت بیشتر به عملکرد این نهاد شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم

نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

قرآن آن کلام وحی که خداوند قادر متعال بر پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نازل کرده؛ سراج منیری است که هدایت به راه راست و طریق حق را برای نوع بشر به ارمغان آورده است.

بدون شک والاترین هدف نظام متعالی جمهوری اسلامی؛ احیای فرهنگ قرآنی و تقویت جایگاه آن در بطن جامعه از طریق بسط و گسترش آموزه های نورانی و حکمت آمیز آن و مبارزه و برخورد جدی با ایادی و عواملی است که در پی ممانعت از نجات جامعه اسلامی از ضلالت و گمراهی از طریق معارف نورانی این کلام منادی بخش ربوبی هستند؛ می باشد.

به استحضار عالی می رساند اخیرا اداره اوقاف شهرستان میانه به بهانه های واهی با میله های آهنی و زنجیر و قفل! درب مرکز قرآن و عترت میانه را تخته کرده و مانع از ادامه فعالیت این مرکز شده است.

مرکزی که با فعالیتی چشمگیر اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه هایی همچون روخوانی، حفظ، تجوید و تدبر در قرآن کریم نموده و نقش تاثیر گذاری در رونق یافتن فرهنگ ناب قرآن در بین دانش آموزان منطقه داشته است.

سید بزرگوار

درد جانکاهی است وقتی در نظام اسلامی، عده ای با لباس دین و تحت عنوان یک نهاد انقلابی در ماه نزول قرآن؛ تمام هم و غم خود را به کار می گیرند تا مانع از فعالیت چنین مراکزی گردند!

لازم به ذکر است علاوه بر این عمل شنیع، عملکرد این نهاد در شهرستان میانه بصورت جدی زیر سوال بوده و تامل برانگیز است.

از حاشیه سازی و تفرقه افکنی در تغییر ترکیب هیات امنای امامزاده اسماعیل (ع) میانه گرفته تا پاره کردن عکس شهدا توسط یکی از کارمندان این نهاد_ که در تابلو اعلانات امامزاده اسماعیل(ع) نصب شده بود_ و نیز عدم اجرای حکم در رابطه با پرونده ویلای غیر قانونی در روستای باغ درسی شهرستان میانه.

لذا ما جمعی از فعالین حوزه خبری شهرستان میانه؛ بیش از این سکوت را جایز ندانسته و مراتب اعتراض خود را محضر حضرتعالی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان اعلام می داریم.

امید است با برخورد جدی با مسئول مرتبط؛ شاهد نجات یافتن این نهاد انقلابی در شهرستان میانه از چنین انحرافات خطرناکی باشیم.

با تقدیم احترام

محمد زینالی، مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم میانه و نماینده جراید و مطبوعات در شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه

پدرام نائبی، مدیر اجرائی نشریه موج آذربایجان

شهاب نونهال، مدیر مسئول پایگاه خبری شهر میانه

سیدمحمد‌علی‌حسینی، سردبیر پایگاه خبری میانه نیوز

علی قره‌داغی، خبرنگار هفته نامه صبح شمیم

سالار مددی، خبرنگار نشریه ملت و امت

دسته : اخبار روز, اخبار شهرستان میانه, مقالات

این خبر را به اشتراک بگذارید :