امام جمعه میانه بیان اینکه بازهم زمزمه های واگذاری فولاد شهرستان میانه به بخش خصوصی به گوش می رسد هشدار داد: بسیاری از شرکت های بزرگ کشور در اثر واگذاری غلط و رویه اشتباه ورشکست شده و کارگرانشان بیکار شدند؛ منِ شیخ عبدالله محمدی به عنوان امام جمعه میانه تا زمانی که زنده هستم مخالف واگذاری فولاد هستم و اجازه این کار را نمی دهم

به گزارش میانه نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر میانه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های فلاح انسان رعایت حقوق عامه است اظهار داشت: کسانی که به‌عنوان تاجر در جامعه فعالیت کرده ولی کالاهایی که وارد کشور می‌کنند را به‌راحتی و سهولت به دست مردم نرسانند حدود الهی را رعایت نکرده‌اند و محتکر نام می‌گیرند.

امام‌جمعه میانه بابیان اینکه اذیت ارباب‌رجوع در ادارات منکر است افزود: من از مسئولان ادارات شهرستان میانه قدردانم اکثر این عزیزان با مردم برخورد مناسبی دارند اما درجاهایی که شهروندان عزیز از نحوه برخورد مسئول اداره‌ای گله‌مند هستند به بنده و یا سایر مسئولان اطلاع دهند.

وی با تسلیت ۸ بهمن سالروز وفات ام‌البنین سلام‌الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: امیدواریم در این روز بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و سایر نهادهای ذی‌ربط از مادران و همسران شهدا قدردانی شایسته‌ای انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه بابیان اینکه در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرارگرفته‌ایم بر لزوم آذین‌بندی سطح شهر در این ایام‌الله تأکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب پربرکتی است برای اینکه یاد و خاطره آن روزهای انقلاب زنده شود پسندیده است شهر میانه در روزهای آتی حال و هوای دهه فجر ۵۷ به خود بگیرد و هر فرد در محل کار و یا منازل خود پرچم میهن اسلامی به اهتزاز دربیاورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب عدالت‌خواهی است خاطرنشان کرد: امروز هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ازجمله رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار و حکام فاسد عرب علیه انقلاب اسلامی مهر تأییدی بر حقانیت این نظام اسلامی است که از روز استقرار این انقلاب انواع توطئه‌ها را علیه آن چیده ولی به حول قوه الهی به اهداف پلید خود دست نیافته‌اند.

وی بر روی کار آمدن جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور ازجمله ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و شورای شهر تأکید کرد و گفت: امروز عرصه را باید به جوانان سپرد اما این به معنای کنار زدن افراد مسن و باتجربه نیست بلکه باید از این قشر مجرب به‌عنوان چراغ راه جوانان استفاده کرد؛ افرادی که قبلاً امتحان خود را در عرصه‌های مدیریتی پس داده‌اند خود کناره‌گیری کنند و دیگر به میدان رقابت نیایند و اجازه دهند جوانان بااستعداد پای‌کار بیایند و باانرژی فعالیت کنند.

امام‌جمعه میانه با ذکر این مسئله که اوایل انقلاب اکثر مدیران نیروهای جوان و متعهدی بودند ابراز داشت: عده‌ای می‌گویند جوانان بی‌تجربه هستند و نمی‌توانند عملکرد موفقی داشته باشند سؤال اینجاست آیا اوایل انقلاب همه مدیران ما مسن بودند؟ جوانان دیروز انقلاب مدیران باتجربه امروز هستند لذا باید به جوانان اعتماد کرد و عرصه به دست آنان سپرد همین جوانان بودند که در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره کردند.

وی اضافه کرد: در آستانه انتخابات قرارگرفته‌ایم افرادی که آماده کاندیداتوری برای انتخابات مجلس و شورای شهر در حوزه انتخابیه میانه هستند به مردم برنامه‌های خود بگویند و مردم به افرادی رأی اعتماد دهند که برنامه مدون و قابل‌اجرا داشته باشند وعده دادن و سخن گفتن کار آسانی است اما امروز برای حل مشکلات چندین ساله آب شرب، راه‌های مواصلاتی و معضل بیکاری شهرستان میانه یک راهکار قوی و کار کارشناسی لازم است که مردم باید ببینند چه کسی برای حل این مسائل برنامه قابل‌اجرا و معقولی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی ادامه داد: اخیراً خبردار شدیم آقایی مدعی اختصاص ۹۰ میلیون یورو به یکی از شرکت‌های شهرستان میانه شده است باید به مردم بگویند این مبلغ از کدام منبع اختصاص‌یافته؟ در بودجه پیش‌بینی‌شده است؟ اگر پیش‌بینی‌شده باید به تائید شورای نگهبان برسد؛ شعار ندهیم عمل کرده و سپس به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با انتقاد از رویه غلط عده‌ای در جناح‌بازی و حزب گرایی اذعان داشت: برخی‌ها متأسفانه یک رویکردی غلط پیش‌گرفته‌اند که فقط به هم‌حزبی‌های خود میدان می‌دهند آقا این کارها نتیجه ندارد دوره حزب گرایی و باندبازی به اتمام رسیده است امروز ما نیازمند نگاه فراجناحی هستیم در تمامی حزب‌ها افراد کارآمد و به‌دردبخور وجود دارند لذا نگاه نباید نگاهی اختلاف افکنانه بوده و باید اولویت بر سر وحدت باشد.

امام جمعه میانه در پایان با بیان اینکه بازهم زمزمه های واگذاری فولاد شهرستان میانه به بخش خصوصی به گوش می رسد هشدار داد: بسیاری از شرکت های بزرگ کشور در اثر واگذاری غلط و رویه اشتباه ورشکست شده و کارگرانشان بیکار شدند؛ منِ شیخ عبدالله محمدی به عنوان امام جمعه میانه تا زمانی که زنده هستم مخالف واگذاری فولاد هستم و اجازه این کار را نمی دهم و در این خصوص با مسئولان وزارت صمت دیداری خواهم داشت و اگر امروز قانون را برای این کار اجبار کنند ما می گوییم قانونی که بر علیه و به ضرر ملت باشد ما مقابل این قانون می ایستیم شرکت سود دهی که در شهرستان میانه کارگران زیادی در آن مشغول کار هستند واگذار کنیم که چه شود؟ مگر عقلمان را از دست دادیم؟ یکبار واگذار کردند تبعاتش را دیدیم ضمنا فولاد میانه در حال توسعه بوده و واگذاری آن به صلاح نیست.

خبرنگار : محمد زینالی

انتهای پیام/

دسته : اخبار برگزیده, اخبار شهرستان میانه

این خبر را به اشتراک بگذارید :