به گزارش میانه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میانه که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل مسجد جامع برگزار شد، با اشاره به اینکه مساجد مرجع اصلی آموزش‌های دینی و فرهنگی کشور هستند اظهار داشت: در زمان دوران دفاع مقدس مساجد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی-مذهبی، پایگاه اصلی اعزام نیرو به جبهه‌ها و دفاع از امنیت شهرها بودند.

امام جمعه میانه گفت: امروز متاسفانه در برخی مساجد هیات امناهای آن اجازه فعالیت فرهنگی و دینی به جوانان نمی‌دهند و بدین خاطر ما شاهد کم رنگ بودن حضور جوانان در مساجد هستیم.

وی بر لزوم اداره مساجد توسط جوانان مومن و بابرنامه تاکید کرد و افزود: اموزشهای اخلاقی وسیاسی واجنماعی مرجعش مساجد هستند  و در کل مسجدی در تراز نظام اسلامی که برنامه های خاص خود را دارد و ترویج مفاهیمی چون مواسات که متاخذ از روایات و نصوص اسلامی است در مساجد انجام می پذیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، بر لزوم حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و افزود: محیط زیست و طبیعت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های حیاتی زندگی بشر است که باید نسبت به مراقبت از آن حساسیت جدی خرج دهد؛ امروز در روز درختکاری شایسته است هر فرد با کاشت درخت در محیط پیرامون خود در زنده نگه داشتن محیط زیست سهیم باشد.

وی در ادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری تصریح کرد: در آستانه سال نو قرار گرفته‌ایم در این تنگنای اقتصادی که بسیاری از اقشار ضعیف جامعه توان خرید مایحتاج و لباس برای فرزندان خود را ندارند از خیرین و نهادهای امدادی شهرستان خواستار کمک بیش از پیش به این قشر از جامعه هستیم از طرفی در این وضعیت مواسات مومنانه که از ابتکارات مقام معظم رهبری بود باید همچنان تداوم داشته باشد تا بتوانیم مستضعفان را دستگیری کنیم.

امام جمعه میانه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان ترویج مفاهیمی همچون توکل به خدا و اعتماد به وعده‌ی الهی در مواجهه با جبهه دشمن و یا تبیین این موضوع را که خداوند قطعاً در برابر بی‌عملی و بی‌توجهی مسئولان واکنش تند خواهد داشت، از دیگر نمونه‌های مورد نیاز جامعه برشمردند و فرمودند که تغذیه‌ی عقبه فکری نظام اسلامی و به‌روزرسانی نرم افزار آن را باید فضلا و متفکرین صاحب صلاحیتی به‌عهده بگیرند که از جمود فکری و تحجر، و همچنین از افکار التقاطی به‌دور باشند.

وی با تشریح بیانات امام خامنه‌ای در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: در انتخابات سال آینده حضور حداکثری مردم موجب یاس معاندان نظام است و از طرفی انتخاب دولت جوان و حزب اللهی یقینا راهگشا بوده و می‌تواند گره‌های کشور را باز کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اضافه کرد: مردم باید رئیس جمهور آینده را با بصیرت کامل و شاخصه‌های ولایتمداری و آشنا به امور اجرایی انتخاب کنیم که دارای برنامه جهت حل مشکلات اقتصادی کشور و ارتقا ارزش پول ملی باشد از طرفی در زمینه سیاست خارجه نیز مواضع انقلابی متخذ کرده و در ارتباطات بین الملل منافع ملی را در اولویت داشته باشد.

امام جمعه میانه در پایان با اشاره به حمله آمریکا به پایگاه نیروهای حشدالشعبی در مرز سوریه و قدرت نمایی برای ایران خاطرنشان کرد: بعد از این حمله آمریکایی‌ها، پایگاه عین الاسد در خاک عراق مورد حمله موشکی حامیان ایران قرار گرفت و آن سوی دیگر هدف قرار گرفتن کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان موجب عقب نشینی آمریکایی‌ها شد و موضع انقلابی وزارت خارجه نیز باعث شد تا آمریکایی ها حساب کار دستشان آید.

انتهای پیام/

دسته : اخبار روز, اخبار شهرستان میانه

این خبر را به اشتراک بگذارید :