با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض در رابطه با مسمومیت سریالی دانش آموزان شهرستان میانه در رسانه‌های محلی، میاناخبرلری جهت اطلاع رسانی شفاف، صحت و سقم این خبر را از طریق نهادهای ذی ربط بررسی کرد.

یک مقام مسئول در آموزش و پرورش میانه در مصاحبه با میاناخبرلری اظهار داشت: با عنایت به گزارش شبکه بهداشت و درمان میانه تا به این لحظه مسمومیتی تایید نشده و دانش آموزی بر اثر وقوع مسمومیت بستری نشده و مراجعات به بیمارستان به دلیل استرس و اطمینان والدین از سلامت فرزندان‌شان بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: کم تجربگی یک مدیر مهدکودک غیر دولتی باعث گسترش این شایعه در شهرستان شده است. این فرد با مشاهده حال نامساعد دو کودک با حالت ترس و دلهره در گروه مربوط به این مهد در فضای مجازی، از احتمال وقوع مسمومیت سریالی خبر داده و از والدین خواسته که هر چه سریعتر در محل مهد کودک حاضر شده و کودکان را به منزل منتقل کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به فضاسازی‌های رسانه‌ای در روزهای گذشته، همین یک اشتباه مدیر مهدکودک کافی بود تا شایعه وقوع مسمومیت سریالی در مدارس میانه به صورت گسترده در سطح شهر منتشر شود و والدین فرزندانشان را با استرس از مدارس خارج کنند؛ باید بگوییم اکنون مدارس دایر بوده و فعلا نگرانی خاصی وجود ندارد با این حال ما همچنان در حال بررسی دقیق‌تر مسئله هستیم.

در پایان یادآور می شود، میاناخبرلری با عنایت به رسالت ذاتی خود در تلاش است در خصوص سریال مسمومیت دانش آموزان اخبار موثق را به اطلاع عموم شهروندان برساند.

انتهای پیام/

کلیدواژه ها :

دسته : مقالات

این خبر را به اشتراک بگذارید :